csütörtök, március 06, 2008

Galway - egy het utan

Szerelem elso latasra. Nem hiszek az ilyesmiben. De ennek a varosnak mindenkeppen megvan egy gyonyorusege, ami egyre jobban hatol belem, ahogy itt lakom.

Az idojaras valtozo nagyon, ma is volt eso is, meg kek eg is. Csak vagy ketszer tortent meg, hogy borig azzak, azon kivul elegge turheto, s meg lehet szokni. Foleg ha az embernek van esokabatja, esonadragja es esernyoje.

A varos maga nagyon szep.
Itt mar tavasz van februar vegen, a fu es a bokrok gyonyoruen zoldek, a narciszok magasak, a gyumolcsfak kiviragoztak, a siralyok vidaman bamulnak a haztetokrol szerteszet es repdesnek a varosban.
Az epuletek gyonyoruek. Egyforma hazak egy-egy utcaban, talalo szinekkel, izleses kertek, rengeteg zold-terulet, s kizarolag csak hazak, kiveve a magasabb kereskedelmi epuleteket, amik a kozpontban is legfeljebb 2-3 emeletig nonek fel.

Az emberek nagyon kedvesek. Bocsanatot kernek, ha en utkozom belejuk; az uzletekbe bemehetek teli taska elelemmel, mert megbiznak az emberben; egyik este szaladtam az utcam, mert siettem valahova, s egy ember megallt az autoval, hogy kerdezze meg, hogy sietek-e, s hogy ne vigyen-e el a kozpontig; az autok megallnak ha gyalog, vagy biciklivel akarok atkelni, s ha megzavarom is oket, sosem dudalnak.

Csendes is a varos. Nincs duda hang, nem kiabal senki, nem hallgat senki hangos duborgo zenet. Mentohangot is ma hallottam eloszor, egy het utan.

Mostmar csak dolgoznom kell szorgalmasan, s Istenben maradnom husegesen, s halas lennem mindezert a szepsegert amit kaptam.
Ja, s persze, a vegen meg szepen ugyesen hazamennem.

11 megjegyzés:

Piri írta...

udvozollek vándorországban..:) konnyen bele lehet ám szerelmesedni..:)

Laszlo írta...

Koszonom, koszonom! :)

Te hogy allsz vele? Honvagyod latom, hogy van.

Józsa Anikó írta...

A kepeket lattam mar es ahogy irsz az emberekrol... hat tenyleg szep es kellemes lehet ott... :)
Orulok neked!

Laszlo írta...

:)

Piri írta...

honvágy vagy mi ez..en mer nem is tudom ..jo igy tok egyedul egy kicsit ..ilyenkor jonnek a jo gondolatok..
csak mikor elkap az a honvágy szorny akkor ki kell nezni az ablakon es fel az égre nezni jo magasba .. es akkor olyan mintha otthon lennek ...otthon is kék az ég..:)

Laszlo írta...

:)

Meg nem jelentkezett nekem a honvagy... eleg jol beilleszkedtem most a jelenbe...

Piri írta...

a beilleszkedessel nekem sincs gondom..de az elso "tura" utan nagyon jo volt otthon lenni, persze hosszadalmas volt a visszaszokas.
de annal jobb es kellemesebb..:)es mikor jott az ujabb "tura" annal nehezebb volt. ketszer sirtam eletemben (ilyen tura dologgal kapcsolatban) amikor eloszor vartak a repteren otthon es annyit mondtam hogy: nem tudom mi van..!es csak sitam...es masodszor 2 hettel ezelott.
talan nem is honvagy ez hanem olyan mint amikor senkihez se tudsz szolni de megis jol erzed magad es egy ido utan eljon az ido hogy kell ide valaki. de jo lenne neha egyszerre ket helyen is lenni..:)

Laszlo írta...

Hm... en is feltem ezektol, de eddig eleg jol alakult... aztan kitudja :)

Piri írta...

jo lesz az..:)azutan is .. meglasd..:)

Laszlo írta...

:)

Ma este elfogott a honvagy...

De egy csendesseg utan az Urral egeszen jol erzem magam!

Piri írta...

a tavalyi honvágy utan ..."ahol pedig az Ur szelleme ott szabadsag van."