vasárnap, október 10, 2004

Sexy

Mostanában nagy divat lett ez a szó. És hívő körökben is elkezdtek (immár elég rég) ez az irány szerint menni: sexisen öltözni. De elgondolkoztam ma, hogy mi is ez?
Sokszor azok a lányok, akik így igyekeznek öltözni, talán nem gondolják meg, milyen következményekkel jár ez. Gondolok a lányokra, mert egy lány "sexy" öltözetben sokkal nagyobb hatást gyakorol egy fiúra, mint fordítva (s még azért is gondolok rájuk, mert én fiú vagyok).
Ha vesszük ránk a fiúkra nézve, sok lány fel sem méri micsoda kísértést jelent, vagy mennyire megzavarhat meglátni egy lányt rövidebb (nem feltétlenül mini) vagy szorosabb szoknyában, vagy blúzban, vagy olyan ruhában, amely túl sok mindent hagy fedetlenül.
Mit is jelent sexy? Nemileg vonzó, vagy sexuálisan sugárzó(angol definíció). És ha egy lány nemileg vonzó ruhába öltözik, ezzel vonzza a fiúkat/férfiakat, bűnbe viszi. Mert azt mondta az Úr Jézus, hogy ha valaki nőre tekint gonosz kívánsággal, már paráználkodott az. Vajon gondolnak erre a lányok?

Szeretném, hogy ha van lány, aki olvassa ezt, akkor comment-eljen. Talán Anonymus-szal is, nem muszáj tudjam, ki volt az. De írja le, hogy mi képez egy lánynak kísértést, és azt is, hogy mire gondolnak a lányok, amikor szexisen öltöznek, vagy egyáltalán mit vesznek tekintetbe, amikor megválasztják ruháikat?
Nagyon örvendenék és épülnék, ha ezt egy lány megírná ide(az első választ főleg).

De ugyanakkor a fiúkat is kérem, osszák meg gondolataikat ezzel kapcsolatban.

27 megjegyzés:

Időbeosztás-guru írta...

Érdekes, kihivo cimet választottál ennek a bejegyzésnek. Szerintem rögtön meg fog nőni az oldalad látogatottsága, mihelyt egy csomó ember, aki erre a szóra keres a Google-n, a te oldaladra téved. És csaldottan fog távozni, mert nem erre várt. :)
Apropó kivihó öltözet lányoknál: én nem a lányokat hibáztatnám azért, hogy a férfiak "bűnbe esnek". Borzási István lelkipásztor szokta néha mondani, hogy mindig a második pillantás a bűn. Az első néha egyszerűen kivédhetetlen. :) És szerintem megvan annak is a jó oldala, amikor a lányok kivihóan, szemérmetlenül öltözködnek: legalább rögtön ki tudod szűrni azokat a lányokat, akikkel nem érdemes tárgyalni.

Laszlo írta...

A Google-os dologra nem is gondoltam :) Vagány :)

Szerintem mindkét szempontból részben igazad van :)

Egyrészt a fiúk/férfiak hibásak, ha a kívánságot forgatják agyukban, vagy nem arra tekintenek, amire kéne. Persze, hogy hibásak vagyunk, ha ezt tesszük. De a lányok is felelősek, ha erre alkalmat adnak.

Másrészt, tényleg jó meglátni startból, kivel nem érdemes tárgyalni.
De azért mégis: kár értük. Kár nekik. S nem nyugtat ez meg engem, hogy nem érdemes velük tárgyalni, mert szeretném, hogy ők jól álljanak ezzel a dologgal.

Névtelen írta...

Nem tudok minden lany neveben irni, de sokszor egy lanynak sokkal bonyolultabb ez az egesz dolog, mint ahogyan azt a fiuk elkepzelnek.
Gondoltatok arra, hogy egy lany azert oltozik ugy, mert szeretne a figyelmet magara vonni? Ebben gondolom tisztaban vagytok, anelkul, hogy tul sokat kellene rajta gondolkozni. De azon gondolkoztatok valaha, hogy miert akarja a figyelmet magara vonni?
Bonyolult dolgok ezek.
Nagyon szomoru dolog az, hogy az utobbi idoben a lanyok mint valami vitrincikkek szerepelnek, ugy tunik, hogy mar csak ennyit jelentenek. Es aki ezzel beeri, az arra torekszik, hogy minel szebb vitrincikk legyen..
Biztos van sok "nemeslelku" fiu is, de neha ugy tunik, hogy a fiuknak csak ez kell.

Laszlo írta...

Hát igen. Először is megköszönöm neked, aki írtál, hogy kaptam egy lány-commentet is, végre.
De eddig is tudtam, hogy bonyolult, éppen ezért kérdeztem, hogy valamennyire tisztázódhasson ez. De nem tisztázódott.
Az szomorú, hogy "vitrincikkek" akarnak lenni egyes lányok (elég sokan), s a fiúk is hibásak ezért. Azok a fiúk, akik azt érzékeltetik a lányokkal, hogy ilyenek kell legyenek.
Én sajnálom ezt a "vitrincikkezést".

Na, de én még mindig nem tudom, mi jelent nehézséget vagy kísértést egy lánynak. Mire kell vigyázzak, mint fiú, hogy ne zavarjak meg egy lányt?

Névtelen írta...

tisztelt anonymus :)
vitrincikkek. Maga a lany donti el, hogy milyen ruhat vegyen fel. S nehogy azt mondd, hogy egy valamire valo fiu megkeri arra, hogy vitrines ruhat vegyen fel, egy olyan "decoltaj"-os ruhat amiben koccannak az ozikek neha...????
Szoval, mit is birnak annyira a fiuk a noi idomokban? Ujsagban olvastam, hogy a kutatok elemeztek ezt. Es az az elemi oszton ami a fiukban van, nagyon "primitiv" szintu. S megis... nagyon uralja oket. Mashol azt olvastam, hogy a fiuk agyaban kb. 3 percenkent atfut egy "noies" gondolat. Amerikaban pedig egy no beperelt 2ferfit, mert letamadtak s eroszakoskodtak vele. S ki nyert? A 2 ferfi, mert a vedelem ezt mondta: "Tul kihivon oltozott a no, s nem tudtak nemet mondani az osztonnek". Szoval ki is a hibas? Tisztelt Fraktal, Erno bacsi is mondogatta joo regen az elso tekintetet. De mi van akkor amikor az a padtarsnod, netalan a kolleganod, vagy fonoknod, vagy kliensed es szoba kell alljal vele? Elforditod a fejed s ugy beszelgetsz vele??

Azt mondjak, hogy egy ferfi legyen ferfi a talpan. En azt mondom egy no legyen no, s ne vitrincikk. Miert kell mindig a trend hive lenni? Miert kell nem hordani melltartot? Miert kell nagyon kivagott cuccokat hordani? Miert kell testre simulo ruhakat viselni??
Ha megkerdeznel egy fiut, van aki azt mondana neked, hogy sokkal izgisebb egy fatyolos lany, mint egy kihivoan oltozott. Beteg ez az egesz tarsadalom... s ha mar a gyulekezetekben is igy oltoznek a fiatalok akkor JAJ.

S hogy a fiuk mire vigyazzanak oszkar? Arra, hogy legyenek igazi ferfiak, lovagok, s nem gigolo-k, nem szeditok... figyelmesek. S ez a masik oldalra is ervenyes.

Mindenkinek sok sikert kivanok a "nemek haborujaban" .)

Laszlo írta...

Kedves Anonymus.
Köszönöm kommentedet, s nagyon örvendek, hogy így gondolkozol, s mélyen tisztelem ezt.
Szerintem mindkettőtöknek igazatok van, "Anonymusok", s mind a ketten nagyjából ugyanazon az elven vagytok, csak más oldalból közelítettétek meg a dolgot.

Szeretném, hogy mind fiúk, mind lányok hasonlóan gondolkozzunk, egymásban az igazi értéket keresve, de ugyanakkor az igazi értéket felmutatva, ahhoz igazodva, ami az isteni érték s nem a világi.

Névtelen írta...

Eleg keson akadtam erre az oldalra, es erre a cikre, de talan meg eszreveszi valaki. A ruhazatrol csak annyit: egy lany oltozzon ugy, hogy jol erezze magat a boreben. Hogy mikor megy az utcan, ne nezzenek utana az emberek es rohogjenek, hogy ni, ki pottyant ide az amishok kozul. Sajna eleg sok hivo lany nem talalja meg a kozeputat a divat es zsakruha kozott. pedig az tenyleg arany kozeput.
Es apropo lovagias hivo, komoly fiukrol: erdekes, hogy ezek a komoly fiuk sosem azt a lanyt veszik el felesegul, aki szerenyen meghuzodik, es tetotol talpig betakarja magat. Higyetek el nekem, mert en ot eve kovetem ifjusagom "komoly, hivo" fiujainak a lany-ugyeiket. Es eddig mindegyik a jol sminkelt, divatosan oltozo babakat kerulgette. Erdekes. Nem?

Laszlo írta...

A zsákruháról annyit, hogy én még nem láttam olyan hívő lányt, aki után azért kellett nézzenek, mert amish-nak nézett ki. Sőt, amint írtam, pont az ellentétéért. Mert általában az a baj, hogy a kirívó külsővel hívják fel magukra úgy a figyelmet, ahogy nem kéne, és nem a túlságosan egyszerű öltözékkel, ami szerintem nem is volna rossz.

A "komoly" hívő fiúkról meg annyit, hogy elhiszem azt, hogy sok fiú tényleg a divatosabb, sminkelt lányokat kedveli. De én az én saját nézetemet írtam, azt, ahogyan én helyesnek láttom, ahogy én teszem és fogom tenni. És én nem fogok egy lányt azért kerülgetni, mert divatosan öltözik és jól sminkeli magát, sőt. Az Úr adjon ehhez bölcsességet és erőt.

S ha úgy teszem, ahogy akarata szerinti, és nem a szemek kívánsága, akkor disőségére lesz, és részemről bőséges lesz a hálaadás.

Névtelen írta...

Na hat igen ez a tema mindig is osszevissza volt. Mindig mindenki mast mondd ...
Szerintem mindenkinek a sajat lelkiismeretere kell bizni a dolgot...Ha pedig valaki komolyan akarja venni Istent akkor az a ruhazkodason is meglatszik egy ido mulva.Mint noi lelek mondom ,mindig is fel akartuk hivni magunkra a figyelemet ami normalis.Egy nonek aki at akar formalodni mint Isten gyermeke tudni fogja mi a jo helyes(persze nem mindig).Szamomra egy no legyen NO es ne zsakruhas lanyka vagy nem termeszetes kirakatcica.Persze ez az eletkortol is fugg...
Szerintem Isten tiszta lelkiismerettel oszinte noi mosollyal es bene valo elrejtettseggel akar latni "mint jo illatja" .Ehhez pedig adott szabad akaratot eldonteni mi jo helyes ebben a temaban is.
Szoval mi nok legyunk csak noiesek szepek es oszintek (DE SAJAT MAGUNKHOZ ES ISTENHEZ IS)!!!

Laszlo írta...

Hát erről van szó :)

Névtelen írta...

Szeintem egy lany mikor megvalasza a ruhait akkor arra gondol,hogy jo legyen a kinezte es nem szeretne lemaradni a tobbi embrtol sem.Ezt manapsag eszlelem.Lanykent engem nem erdekel,hogy mas mibe oltozike es sajat magam is probalom megvalasztania ruhaim,hogy az Urnak is tetsz legyen.Szerintem ez a legfontosabb.
Amugy lehet,hogy akarhogy oltozik valaki lesz olyan szemely akinek nem fog tetszeni az oltozete.De nem az a fontos.Legyen kenyelmes es nem kirivo.

Laszlo írta...

Egyetértek.

Annyit azonban hozzátennék, hogy nem tetszésre gondoltam, hanem arra, hogy kihívó-e vagy nem.

De ez a fogalom is a mai elszellemietlenesedéssel mind jobban elvesztődik...

Piri írta...

eszembe jutott meg egy gondolat ha nem haragszol Oszkár.
szerintem azert fugg ez a fiuktol is...mert lehet egy fiunak mar az is kisertes ha meglatja a lany bokajat,a masiknak pedig esetleg lesz egy velemenye példaul hogy milyenszep annak a lanynak a bokaja.
vagy példaul ha egy lanynak szep a dekoltazsa akkor lehet erre egy fiu azt mondja hogy milyen erkolcstelen...egy masik fiu pedig azt: milyen kellemesen szep dekoltazsa van.
es igen az elso tekintet de mi van a masodikkal?

Laszlo írta...

Az a helyzet, hogy vannak dolgok, amik altalanosan veve erkolcstelenek.
Egy dekoltazs azert szerintem nem helyenvalo, mert ott mar 99%-ban kivansagot es nem csak tiszta csodalatot gerjeszt... es sok tekintetet...

Piri írta...

egy dekoltazs lehet kellemesen noies is.. vagy hogy fejezzem ki magam..es lehet az "tiszta csodalat".
en nem olyan bögyös maca dekoltazsra gondoltam..ahol mar csak 0,000001 % ruha takar..vagy akár 45%.

Laszlo írta...

Ti lanyok altalaban alulertekelitek annak hatasat, amit egy hianyos ruha kelthet egy fiuban... kicsit maskeppen mukodunk mi, fiuk, mint ti, lanyok...

Piri írta...

en nem hianyos ruharol beszelek hanem egy kellemes ruharol..
(az a 0,0001 % os vagy )a 45% os ruha igen az meggondolando h hova es kinek is veszi fel az ember..
tisztaban vagyok a mukodes alapelverol.

Laszlo írta...

Tudom, hogy az alapelvvel tisztaban vagy, de szerintem a mertekkel sok lany nincs tisztaban.

De mar ez lassan kezd nem lenni tema, mert nem torodik senki ezekkel a dolgokkal, sajnos...

Laszlo írta...

Vagyis kevesen...

Piri írta...

igy van..

Piri írta...

lehet sokan ugy szoktak mar meg...es hat mindenkinek szive ugye..

de egy no azert legyen no.

Laszlo írta...

Hat senki se mondja, hogy a no ne legyen no.

Piri írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Szerintem mindenkinek a saját lelkiismeretén múlik a dolog.
Nőben és férfiban is, szép , vagy kihívó ruha nem jelent feltétlenül rossz akaratot , vagy bűnt , akinek nem inge, ne vegye magára, ha a nő szépen öltözik, csinosan, de nem hívogat paráznaságra, nem bűn, ha a férfi szivében nem fogan meg a gondolat, nem bűn.
Üdv:egy lány

Laszlo írta...

Lehet, hogy nem bűn, ha kihívóan öltözködik, de a következménye lehet súlyosabb, mint ahogy gondolja.

András írta...

Az Ige nem azt mondja hogy nore, azt mondja hogy asszonyra. Es nem azt mondja hogy kivansaggal, hanem hogy gonosz kivansaggal. En azt mondom hogy idezzuk pontosan az Iget mielott tanitast epitunk ra. :)

Laszlo írta...

De, az ige a nőre mondja.
Az eredeti szövegben (vagy más fordításokban) nincs ilyen különbségtétel, csak a Károli fordításban.

És igen, a másik dolgot ki is javítottam.