csütörtök, július 10, 2008

Apollogetika


(Azaz a hit megvédése)

Hálás vagyok, hogy ma ebéd közben hasznát vettem utóbbi két hét (vagy több) tanulmányozásainak.
Olyan kérdésekkel kezdték, hogy hogyan keletkeztek a különféle emberfajok (fehérek, feketék, stb.) egészen odáig, hogy miért szavahihető az Újszövetség.

Imádkoztam bölcsességért, s azt láttam, hogy eléggé megáldott az Úr, és sikerült összeszednem gondolataimat, s értelmes érveket adni, persze egyáltalán nem kimerítőeket és sokszor nem is fogadták el, vagy nem tudtam elég jó magyarázatot adni mindig. De legalább egy kiindulópont volt abban, hogy tovább kutassanak, s lássák, hogy van logika és értelem a Bibliában.

Onnan indult az egész, hogy egyik elkezdte olvasni a Bibliát s kérdései adódtak. El is fogadta, hogy adjak neki egy könyvet, ami a Biblia melletti érvekről szól.

Szóval akkor csak hajrá a tanulmányozásban és imádkozásban, mert az Úr végzi a munkáját!

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

apropo: ciao darwin :))
egy hernyó megkérdezi a mamájától:
-anya! lejöttem a fáról. most már én is ember vagyok?

hat nem aranyosak a gyerekek? ;)

Laszlo írta...

:))))))


(meg a hernyók)

SKata írta...

Hehe,de aranyos poén:)!
Kicsit OFF:Oszkár,igazából "Isten",csak valahogy úgy érzem,hogy az "Istenke" jobban való a Babának:)!

Laszlo írta...

Hát, SKata, gondoltam ezt :)

Csak nem gondolom méltónak a Mindenható Istent kicsinyítő képzővel ellátni, még akkor sem, ha babáról van szó.

SKata írta...

Oszkár,a legteljesebb mértékig igazad van,mea culpa:(!
Azért bocsásd meg ezt egy kisgyerekes,igencsak elfogult anyukának:)!

Laszlo írta...

Hát ha a megvallás elhagyással jár, akkor nagyon helyes! :)

SKata írta...

Megegyeztünk:)!Neked mindent:)!Csak vicc volt,nem csak Neked,de is:))))!

Laszlo írta...

Hm... valamikor majd (vissza)élek ezzel, jó? :D

SKata írta...

All right:)))!

Noémi-Ruth írta...

hm, igaz, hogy már hónapokkal ezelőtt írtad ezt (én meg a költözésem miatt jól lemaradtam az olvasással), de nem lehet véletlenül elkérni az apologetika jegyzeteidet? (már ha van, csak feltételezés...)

Laszlo írta...

Na.. egyszerre négy komment... itt-ott.

Hát valami jegyzet van. De nem túl értelmes magyarázat nélkül. Viszont odaadhatom, ha adsz egy emailcímet.

Noémi-Ruth írta...

Adok: nknoemiruthkukacgmail.com
Köszi!