kedd, november 30, 2004

Filmek, filmek, filmek

Filmek. Nagy téma ez nekem. Mit gondolok róluk, hogyan viszonyulok hozzájuk, mit teszek?
Hát a véleményem az, hogy hívő embernek nem jók. Az Úr Jézus mondta, hogy mi köze világosságnak sötétséghez, mi köze hívőnek hitetlenhez? Ami a filmekben megtestesül az mind a világ. Mind a hitetlen, istentelen világ életszemlélete, világnézete, kívánságai, céljai, erkölcsi felfogása, stb. Mindezek tanítanak engem, minket, akik nézzük valamire. S amire tanítanak, s amit belénk építenek, belénk írnak észrevétlenül, az átformálja gondolkodásunkat, céljainkat az életben, elvárásainkat, viszonyulásunkat a dolgokhoz. Nem a tiszta bibliai látást és életszemléletet adják nekem, hanem eltorzítják és homályossá teszik az értelmemet, ami józan, éber, és az Úr Szellemétől vezérelt kéne legyen. S így a világi, földiekhez ragaszkodó, a szem és a test kívánságai kielégítésére törekvő, földi érvényesülésre vágyó életfelfogás alakul ki bennem. S ha nem az Úrnál van a szívem és minden, amit életemmel tenni szeretnék, akkor téves útra térek, s kérdés, hogy a célt hogyan érem el? Ez a véleményem a filmekről, hasonlóan gondolkozok a világi zenéről.
Ezeket mondva, magamat is elítélem, aki még nézek filmeket, s bár nem úgy, mint régebb, de még mindig megteszem időnként. De talán így lassan fog kikerülni életemből ez is. Még meghallgatok én is egy-egy világi zenét, s megnézek egy-egy filmet, de ha szokásommá válik, s nagy teret engedek ezeknek, akkor az Úr uralma fog kisebb lenni bennem. S ha lassan mind kevesebbet tűrök meg, mind jobban kivetem úgy a világi zenét, mint a filmeket, akkor az Úr kegyelmével, erejével, áldásával szabad leszek ezektől is.
S most a kérdés az számomra, hogy mit teszek én, aki így gondolkozok ezekről?
S mit tesz minden más hívő ezzel?

Az Úr ígéretére támaszkodva, hogy "én veled leszek", akarom csak Benne találni minden gyönyörűségemet és életem örömét, s erőt erre is. S akkor mind kevésbé lesz szükségem arra, hogy a testiekben is keressek örömet. Most még gyenge vagyok, és nem tudom teljesen elszigetelni ezektől magamat. De mind jobban. És ha betölt az Úr, akkor Ő lesz minden örömem.

1 megjegyzés:

Laszlo írta...

Úgy néz ki, hogy Isten tényleg kegyelmes(nem, mintha nem tudtam volna), s erőt adott, s mind szabadabb vagyok ezektől a dolgoktól. Filmet nem néztem már rég, s igazán nem is vágyok rá, nem is kívánom. S ez jó. Hála legyen az Úrnak!