hétfő, szeptember 27, 2010

Álláskeresés

Már nem tudom hányadjára kezdődik a "nagybetűs Élet". Előszőr nyolcadik végén mondták ezt. Azóta nem sokszor - talán még a líceum végén -, de azért minden nagy átmenetnél éreztem, hogy valami komolyabb fázis kezdődik.

Nademostmár tényleg. Már négy hete - tizenkilenc éve előszőr - nem vagyok diák. Sőt, amellett munkanélküli is vagyok.

Hamar lejárt ez a mesteri, pedig nagyon sok izgalommal járt. Ma meg is jött a postán az eredmény: átmentem.

Tudom, hogy be szoktam számolni időnként az eltelt periódusról, de most ennek a bejegyzésnek nem az a célja. Kis betekintőt nyújt a Picasa oldalam utolsó öt albumja az elmúlt hónapok eseményeibe. Olyanok történtek, mint utolsó írországi kalandom, nyári munka, mesteri befejezése, három tábor, meg egy csomó minden más.

Na de a lényeg az, hogy állást keresek. Azt szokták mondani, hogy az élet három legnagyobb döntése közül az egyik a szakma. De nem gondoltam volna, hogy ennyi nyugtalanság vár rám a megfelelő munkahely megtalálásában. A bajom az, hogy nehéz döntenem. Két lehetőségem van most éppen, mert két helyre küldtem CV-t. De amelyiket jobban szeretném, annak az az akadálya, hogy megint külföldre kéne menjek talán egy évre is. És ez kicsit megkavarta az elképzeléseimet.

A jó benne az, hogy az Úr vezetni akar. Bár ez sokszor sötétséget és igen kellemetlen nyugtalanságot jelent, de alakulnak, tisztulnak a dolgok.
Végső soron az a nagy kérdés - ha nyitott a szívem megérteni az Úr akaratát -, hogy vállalom-e az engedelmességet akkor is, ha fáj, ha letiporja álmaimat és rabszolgaként visz az Úr után.
Sokat beszéltem én az átadott életről, feltétlen engedelmességről, az Úrnak és nem a földieknek való élésről, de most itt van nekem is egy szokásosnál nagyobb próba. Maradni, ha kell... és menni, ha kell. Jó vicc volt, amikor kértem a Hallelujából a 310-es éneket vasárnap, s csak aztán láttam alaposabban, hogy mit is mond a szövege.

Jaj, mi lesz még, amikor jön a párválasztás!

6 megjegyzés:

iri írta...

Orvendek hogy jelentkeztel ujbol, megvagyok gyozodve arrol hogy mar keszen all a megoldas az Urnal keresedre.Ezt bizonyitja a bibliai hozok elete is.Minden nehez helyzetbol volt kiut!

kiddos írta...

hat amikor jon a parvalasztas jo lesz...
de amikor mar tul leszel rajta... nah akkor mi lesz :) meg jobb ;)

orulok, hogy van munka lehetoseged. masnak van, hogy nincs kilatasba semmi...
az Aki eddig vezetett es Akinek az utjait tanitgattad masoknak... veled lesz es gyakorlatba ulteti amit tanitottal.
ahogy a romanok mondogatjak neha: "teoria ca teorie... da' practica te omoara!!". szoval boldog feltamadast! ;)

PS: amugy azt hittem, hogy a vegen meg a ajrish oszkar lesz beloled. gratula a mesterihez :)

Laszlo írta...

Köszönöm a bátorításokat! :)

Hát igen, nem lettem ájrish :P

És én is remélem, hogy jó lesz a párválasztás :)

Anna Isten oltalmában írta...

Kedves Oszkár!Már nagyon hiényoztál innen,rég nem tudtunk rólad.Örülünk,hogy újra jelentkeztél,s hogy sikerült a mesterid is.Isten ki fogja rendelni a munkahelyet is.Bizunk ebben,imádkozunk érted.Aztán majd jöhet a másik lépés is.Mindent VELE,semmit Nélküle /ez volt a mottója a férjem szilveszteri szolgálatának itt a Hargitán .Tehát mindent az Úrral !Sok sikert !

Laszlo írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Laszlo írta...

Köszönöm, Anna néni!

Ami a mottót illeti, ilyen kell legyen az élet. Segítsen meg rá minket az Úr! :)